Aktualności

„Dzień dobry, jestem pracownikiem banku. Ktoś próbował wziąć kredyt z Pani konta…”

Data publikacji 11.04.2025

Kolejny dzień i niestety kolejni oszukani przez fałszywych „bankowców”! Szanowni Państwo! Nie wierzcie w to co ktoś opowiada Wam przez telefon, zwłaszcza gdy każe natychmiast wypłacać pieniądze. Zaledwie wczoraj pewna zielonogórzanka straciła w taki sposób kilka tysięcy złotych. Nie dajmy się oszukać i okraść przed świętami!

Schemat działania przestępców wykorzystujących metodę „na pracownika banku” jest bardzo podobny. Oszuści podają się za pracowników banku, dzwonią do swojej ofiary i opowiadają  wymyśloną historyjkę o zagrożonych pieniądzach na koncie. Warunkiem uratowania zagrożonych pieniędzy jest przelanie ich na podane konto lub logowanie do konta swojego banku poprzez przesłane przez przestępców linki czy też generowanie kodów zatwierdzających wypłaty. Niestety ta przebiegła manipulacja oraz gra prowadzona przez przestępców bywa skuteczna, dlatego zdarza się, że nieraz osoby poddane takiemu oszustwu tracą w ten sposób oszczędności całego życia lub nawet nieświadome zagrożenia zaciągają w banku kredyty. Pamiętajmy, że oszuści ogarnięci żądzą pieniędzy nie cofną się przed żadnym sposobem ich zdobycia , dlatego nigdy nie przelewajmy pieniędzy na podane konta, ani nie korzystajmy z przesłanych internetowo linków. Jeśli ktoś informuje nas o tym, że na nasze pieniądze czyhają przestępcy, zakończmy rozmowę i sami zadzwońmy do naszego banku. Nigdy nie działajmy w pośpiechu i zastanówmy się, zanim przelejemy pieniądze na jakiekolwiek nieznane nam konto!

W ostatnim czasie do policjantów zgłosiła się kobieta, która opowiedziała o tym, że ktoś podający się za pracownika banku przekonał ją do wygenerowania kodu BLIK i wziął na jej dane kredyt.  Kobieta straciła kilka tysięcy złotych.

Zgłoszenia od osób oszukanych w Internecie i przez telefon to już niestety codzienność policjantów w całym kraju, dlatego też mundurowi podejmują różne działania prewencyjne, aby zapobiec tego typu oszustwom. Nic jednak nie zastąpi naszej czujności i ostrożności w kontaktach z osobami po drugiej stronie słuchawki czy ekranu. Pamiętajmy też, że ani pracownicy banków, ani policjanci nie dzwonią z pytaniami o stan naszego konta czy zdolność kredytową i nie proszą o podanie danych dostępowych do kont bankowych. Takie dane są poufne i są wyłącznie naszą własnością, dlatego nie musimy ich nikomu podawać!

.

Powrót na górę strony