Aktualności

„MAMO ZEPSUŁ MI SIĘ TELEFON” – UWAŻAJ, BO TAKIE WIADOMOŚCI WYSYŁAJĄ OSZUŚCI

Data publikacji 11.06.2024

Tak może się zaczynać wiadomość od nieznanego numeru wysłana w popularnym komunikatorze. Bądźcie ostrożni, bo w ten sposób właśnie oszuści łowią swoje kolejne ofiary. Jeśli dostaniesz taką wiadomość – nie odpisuj. Zadzwoń do swojego dziecka na znany tobie numer telefonu i sprawdź. NIE POZWALAJCIE SIĘ OSZUKIWAĆ W INTERNECIE!

Oszuści łowią swoje ofiary za pomocą najróżniejszych metod. Jedną z nich są wysyłane „na wabia” wiadomości zaczynające się od słów „Mamo, zepsuł mi się telefon”, „Mamo telefon wpadł mi do toalety”, „Mamo rozwalił mi się telefon”, itd. Wiadomości rozsyłane są do wielu osób, a w tej grupie na pewno znajdą się mamy martwiące się o swoje córki i synów. To właśnie do nich skierowane są te wiadomości. Matki będą chciały pomóc swojemu dziecku jak najszybciej… ale kiedy odpowiedzą na tę wiadomość mogą stracić swoje pieniądze.

 

 

 

 

Odpowiadając na tę wiadomość z nieznanego numeru dostaniecie następnie prośbę o przesłanie numeru BLIK, albo zrobienia przelewu lub też link z fałszywą stroną gdzie nieświadomie podacie swoje dane do logowania na konto bankowe. NIGDY NIE ODPOWIADAJCIE NA TAKIE WIADOMOŚCI. Najlepiej wiadomość skasować i zablokować numer oszusta. A do swojego dziecka zadzwoń po prostu na znany Ci numer telefonu. 

Pamiętajcie! Zasady ostrożności są zawsze takie same jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:

  • NIGDY NIE PRZEKAZUJEMY PIENIĘDZY OBCYM OSOBOM;
  • NIGDY NIE PRZESYŁAMY PIENIĘDZY NA PODANE PRZEZ OBCE OSOBY NUMERY KONT;
  • NIGDY NIE PODAJEMY NIKOMU DANYCH DO LOGOWANIA NA NASZE KONTA BANKOWE;
  • NIGDY NIE PRZEKAZUJEMY OBCYM OSOBOM KODU BLIK.
Powrót na górę strony