Aktualności

UWAGA NA INTERNETOWE OSZUSTWA!

Data publikacji 31.07.2023

Zielonogórscy policjanci każdego niemal dnia są zawiadamiani o oszustwach popełnionych w sieci. Mieszkanka Sulechowa straciła 3000 złotych przesłanych z kodem BLIK do oszusta, który podał się za jej syna. Ostrzegamy, że oszuści podszywają się pod członków rodziny lub znajomych na portalach społecznościowych i piszą pilną prośbę o pożyczkę. Za pomocą wyłudzonego kodu BLIK okradają konto osoby oszukanej. PRZYPOMINAMY: NIGDY NIE PRZEKAZUJEMY DANYCH NASZEGO KONTA OBCYM OSOBOM.

Od początku powstania usługi BLIK oszuści wykorzystują tę okazję żeby się szybko obłowić. Za pomocą komunikatorów społecznościowych rozsyłają wiadomości podszywając się pod członków naszej rodziny lub znajomych. Wysyłają nam wiadomość, że przydarzyła im się trudna sytuacja np. zgubiony portfel, skradziona torebka, brak pieniędzy na powrót do domu, itp. Znajomy obiecuje, że odda pieniądze jeszcze tego samego dnia albo następnego. Pożyczka jest „prosta”, a oszust nie prosi nigdy o dużą sumę. Musimy tylko zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod BLIK, a następnie przesłać go „znajomemu”. To zajmuje kilka minut, a ten kod wystarczy żeby oszust pilnie wypłacił pieniądze z bankomatu.

W ten sposób mieszkanka Sulechowa straciła 3000 złotych. Dostała wiadomość z nieznanego numeru telefonu. Wiadomość napisana rzekomo przez syna, który zgubił swój telefon i potrzebuje pilnie pieniędzy na nowy aparat. Sulechowianka bez upewnienia się czy ta wiadomość jest prawdziwa wysłała kod BLIK oszustowi, który natychmiast wypłacił z konta jej pieniądze. Pokrzywdzona wysłała kod, a potem zadzwoniła na numer z którego dostała wiadomość – nikt nie odbierał połączenia. Dopiero na końcu zadzwoniła na numer telefonu syna, który oczywiście odebrał połączenie i zaprzeczył żeby zgubił telefon i wysyłał prośbę o pieniądze. Sulechowianka wtedy upewniła się, że padła ofiarą perfidnego oszustwa.

Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę NIE DZIAŁAJMY POCHOPNIE.

Trzeba sprawdzić czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy i NAJLEPIEJ DO TEJ OSOBY ZADZWONIĆ.

Zasady ostrożności są zawsze takie same jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:

  • NIGDY NIE PRZEKAZUJEMY PIENIĘDZY OBCYM OSOBOM;
  • NIGDY NIE PRZESYŁAMY PIENIĘDZY NA PODANE PRZEZ OBCE OSOBY NUMERY KONT;
  • NIGDY NIE PODAJEMY NIKOMU DANYCH DO LOGOWANIA NA NASZE KONTA BANKOWE;
  • NIGDY NIE PRZEKAZUJEMY OBCYM OSOBOM KODU BLIK.
Powrót na górę strony