NIE PRZEKAZUJ NIKOMU KODÓW DO PŁATNOŚCI Z KONTA!
Zielonogórscy policjanci ostrzegają przed oszustwami przy płatnościach przez telefon komórkowy. Oszuści podszywają się pod znajomych na portalach społecznościowych i piszą pilną prośbę o pożyczkę. Za pomocą wyłudzonego kodu do płatności mobilnej okradają konto osoby oszukanej. PRZYPOMINAMY: NIGDY NIE PRZEKAZUJEMY DANYCH NASZEGO KONTA OBCYM OSOBOM.
Po raz kolejny policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze zostali w ubiegłym tygodniu powiadomieni o kilku oszustwach za pomocą popularnego komunikatora społecznościowego. Oszustwo polega na wyłudzeniu kodu do płatności przez telefon i w ten sposób okradzenia konta osoby oszukanej. Proceder robi się coraz bardziej popularny i odbywa się w całym kraju.
Jak działa ta metoda? Oszuści podszywają się pod osobę znajomą, którą mamy w swoich kontaktach w komunikatorze. Wysyłają nam wiadomość, że przydarzyła im się trudna sytuacja np. zgubiony portfel, skradziona torebka, brak pieniędzy na powrót do domu, itp. Znajomy obiecuje, że odda pieniądze jeszcze tego samego dnia albo następnego.
Pożyczka jest „prosta”, a oszust nie prosi nigdy o dużą sumę. Musimy tylko zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. To zajmuje kilka minut, a ten kod wystarczy żeby oszust natychmiast wypłacił pieniądze z bankomatu.
Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę NIE DZIAŁAJMY POCHOPNIE.
Trzeba sprawdzić czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy i NAJLEPIEJ DO TEJ OSOBY ZADZWONIĆ.
Zasady ostrożności są zawsze takie same jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:
- NIGDY NIE PRZEKAZUJEMY PIENIĘDZY OBCYM OSOBOM;
- NIGDY NIE PRZESYŁAMY PIENIĘDZY NA PODANE PRZEZ OBCE OSOBY NUMERY KONT;
- NIGDY NIE PODAJEMY NIKOMU DANYCH DO LOGOWANIA NA NASZE KONTA BANKOWE;
- NIGDY NIE PRZEKAZUJEMY OBCYM OSOBOM KODÓW DO PŁATNOŚCI MOBILNYCH.