Komisja bezpieczeństwa obradowała w terenie
Na drodze krajowej nr 3 /Zielona Góra-Nowa Sól/ odbyła się komisja bezpieczeństwa, w której uczestniczyli przedstawiciele Policji, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz firmy budującej ten odcinek drogi. Uczestnicy spotkania rozważali poprawienie istniejącego już oznakowania, a także wprowadzenie nowych rozwiązań organizacji ruchu i ograniczeń prędkości, które poprawią bezpieczeństwo na tym odcinku.
Dzisiejsza /24.02/ komisja bezpieczeństwa na drodze krajowej S-3 to kolejny, etap działań w trosce o bezpieczeństwo podróżnych, poruszających się krajową „Trójką”, w który zaangażowali się przedstawiciele służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach. To spotkanie było szczególnie ważne w kwestii zapobiegania zdarzeniom drogowym: wypadkom i kolizjom, w czasie dalszej rozbudowy trasy. Ostatnio na tym odcinku doszło do zderzenia dwóch samochodów ciężarowych, gdzie śmierć na miejscu poniósł kierowca jednego z nich.
Oprócz wypadku, który wydarzył się kilka dni temu, argumentami za wprowadzeniem dodatkowych ograniczeń i poprawą istniejącego oznakowania, były wpływające do Policji zgłoszenia i opinie dotyczące, zdaniem kierowców, nieprawidłowego i słabo widocznego oznakowania drogi na odcinkach przebudowywanych. Jako największy problem kierujący zgłaszali mylące ich linie namalowane na asfalcie, a także słabe i mylące oznakowanie zjazdów oraz wjazdów na S3. Ponadto pas dla kierujących włączających się do ruchu na wysokości Raculi jest, zdaniem kierujących, zbyt krótki.
Ponadto policjanci zawnioskowali o odtworzenie specjalnych miejsc, w których mogliby w sposób bezpieczny zatrzymywać samochody do kontroli, ponieważ jak wynika z analiz i policyjnych obserwacji, mimo utrudnień, zdarzają się kierowcy, którzy na przebudowywanych odcinkach przekraczają dopuszczalna prędkość o czym świadczą ujawniane przez nich wykroczenia.
Wstępne ustalenia ze spotkania to poprawienie oznakowania tj. usunięcie zbyt wielu i do tego nieczytelnych linii na drodze i umiejscowienie właściwego oznakowania poziomego – żółtych linii wyznaczających i oddzielających poszczególne pasy jezdni, ustawienie pomiędzy pasami jezdni barierek oddzielających, które zmuszą kierujących do zmniejszenia prędkości i zachowania szczególnej ostrożności.
Jedną z ważniejszych zmian będzie z pewnością wprowadzenie ograniczenia prędkości na przebudowywanym odcinku. Trwają ustalenia czy na całej jego długości będzie obowiązywała stała prędkość 60km/h. Za tym rozwiązaniem przemawia przede wszystkim to co dzieje się na odcinku z Zielonej Góry do Sulechowa. Od czasu wprowadzenia ograniczenia prędkości do 60/km/h, nie doszło tam do żadnego wypadku i znacznie zmniejszyła się liczba kolizji.
Nie zapominajmy, że wjeżdżając na odcinek S3 od Nowej Soli do Sulechowa poruszamy się po placu budowy, dlatego na całym tym odcinku kierujący powinni zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość i dostosować ją zarówno do warunków atmosferycznych jak i aktualnej sytuacji na drodze. Kierujący będą musieli wykazać się cierpliwością, ale za to dzięki planowanym ograniczeniom zwiększy się ich bezpieczeństwo.