Ruszył pomiar prędkości na drodze krajowej nr 27
Pracownicy Generalnej Dyrekcji dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze zamontowali dzisiaj na drodze nr 27 w kierunku Nowogrodu Bobrzańskiego urządzenia do pomiaru natężenia ruchu i prędkości pojazdów. Już po kilku minutach okazało się, że większość kierujących jedzie zbyt szybko….
Dzisiejsze działania to wynik ustaleń ze spotkania, które odbyło się w wczoraj siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze, a podczas którego przedstawiciele Policji, Prokuratury i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad postanowili kontynuować działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa na odcinku drogi krajowej nr 27 z Zielonej Góry do Nowogrodu Bobrzańskiego.
Pracownicy GDDKiA zamontowali na tym odcinku urządzenia do pomiaru prędkości i natężenia ruchu. Urządzenie to działa podobnie jak policyjny radar i wysyła fale, które po odbiciu od pojazdu wracają i dzięki temu urządzenie mierzy prędkość z jaką dany pojazd się porusza. Urządzenie to ma także możliwość różnicowania pojazdów zależnie od ich wielkości, stąd wiadomo czy zmierzyło prędkość samochodu osobowego, ciężarowego motocykla czy np. busa. Zielonogórski oddział GDDKiA jest jedynym oddziałem w Polsce, który posiada dwa takie urządzenia i obydwa są właśnie wykorzystywane na tym odcinku. Pomiary potrwają całą dobę i zostaną powtórzone również w mniej sprzyjających warunkach podczas opadów deszczu.
Poprzednie takie pomiary pokazały, że dziennie na odcinku Zielone Góra - Nowogród Bobrzański porusza się średnio ok 9 tys. pojazdów. Niestety badania wskazują także, że kilkadziesiąt procent spośród wszystkich kierujących przekracza dozwoloną prędkość, określoną przez umieszczone na tej drodze znaki drogowe. W skrajnych przypadkach kierujący przekraczają prędkość nawet o 100 km/h.
Kolejnym etapem wspólnych działań służb będzie zaplanowana na 20 września br. komisja bezpieczeństwa. W komisji tej udział wezmą wszyscy uczestnicy spotkania, którzy będą analizować wyniki prowadzonych właśnie pomiarów natężenia ruchu i prędkości i ustalać możliwości wprowadzenia nowych rozwiązań.